Hubnutí začíná v hlavě: Zásoby tuku nevznikají vinou žaludku, ale mozku

Date:

V čem tkví tajemství hubnutí? Odpověď je jednoduchá – ve smýšlení. Lidé, kteří mají kila navíc, se totiž zvyknou obviňovat, že se neumí ovládat, že jim chybí pevná vůle. Pravda je však jiná.

Hubnutí začíná v hlavě, největší centrálou hladu a žízně je mozek. Jelikož neumíme ovlivnit své hormony, většinou jim podléháme iv případě jídla. Pokud ale zjistíte, jak fungují, kdy jsou aktivní a na co reagují, tak vaše píle zhubnout určitě nevyjde nazmar.

Hormony mají značný vliv na tělesnou hmotnost. Pokud je všechno v pořádku, v organismu panuje harmonie. V opačném případě musí buňky nepřetržitě reagovat na změněné podmínky. A přesně v tomto bodě může nastat okamžik, kdy se impulzivně rozhodneme sáhnout po něčem zakázaném, sladkém či nezdravém.

Přečtěte si: Bílý cukr: Přidává kila, ničí organismus, ale takto víte postupně zcela eliminovat bílý cukr ze života

Tento druh hladu je poptávkou po živinách – může jít o sacharidy, bílkoviny či tuky. Vzniká vždy, když tělesné buňky vyžadují přísun něčeho konkrétního, co tělu chybí.

Dnes ale nejedáváme jen proto, že jsme hladoví, jen kvůli živinám, abychom mohli plnohodnotně fungovat dál. Dnes konzumujeme také kvůli tomu, abychom zažili slastný pocit z jídla. Ten si uvědomujeme od kojeneckého věku, proto se nám pojídání pojí s pocitem blaha a uspokojení. Tyto pocity vyvolávají hormony, jedním z nich je sérotin, který voláme jako hormon štěstí. Náš mozek má uložené rozličné chutě, které se vážou na konkrétní situace. A proto si například umíme ve vteřině vybavit chuť mléčné čokolády na jazyku, aniž bychom ji i jen viděli. Mozku stačí, že už jsme ji jedli a že to bylo ve stresující situaci. Pokud v ní budete znovu, pravděpodobně budete mít nutkání sáhnout po minimálně pár kostkách…

„Zádání“ náročných situací či problémů s partnerem nebo v práci je pro naše tělo obrovským zlem. Odrazí se nejen na zvýšeném cholesterolu a vysoké hladině cukru v krvi, ale také na postavě. Chcete-li mít své smýšlení o jídle pod kontrolou, je třeba se zaměřit na tyto čtyři hormony.

Prvním je růstový hormon, který se vylučuje hlavně v noci a který spouští regenerační procesy. Proto má významnou roli i při hubnutí. Stačí, když se budete stravovat v souladu se svým biorytmem metabolismu. To znamená třikrát denně dosytá a vyloučit všechny slazené nápoje a drobné, ale na energii bohaté zájedky.

Woman holding a slice of cucumber

Potom jsou to pohybové hormony. Pokud můžete, sportujte, hýbejte se – stačí i chůze. Pohybová aktivita či doba strávená na čerstvém vzduchu působí jako přírodní antidepresivum.

Třetím hormonem je ghrelin. Ten má na svědomí zvyšování chuti k jídlu. Každé sousto je proto třeba vychutnávat pomalu. Pouze tehdy bude hladina ghrelinu klesat, to znamená, že se předejde nárazovému jídlu.

Čtvrtým v pořadí je inzulín. Tento hormon má rozhodující roli při zásobování buněk. Přivádí jim živiny a ty přebytečné – například cukr a tuk – odvádí do tukové tkáně. Základem je tedy zdravá a vyvážená strava.

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Čištění interiéru vozidel: Dopřejte péči interiéru svého auta

Čistý interiér je důležitý pro vaše pohodlí i bezpečnost....

Lodní kontejnery na prodej: Rozmanitá nabídka kontejnerů všech velikostí

Lodní kontejnery najdou využití v mnoha různých oblastech. Ať...

Symboly, které vám zajistí domácí pohodu

Chtěli byste se cítit doma skvěle a šťastně? Pořiďte...